Debiteurenbeheer

Nabellen debiteuren (debiteuren-call)

Efficiënt debiteurenbeheer bestaat o.a. uit het tijdig herinneren en aanmanen van debiteuren maar persoonlijk contact met een debiteur is net zo belangrijk. Tijdens een telefoongesprek krijg je veelal snel inzichtelijk waarom de debiteur niet betaalt. Gaat er iets mis met de facturatie, is er geen geld, is er sprake van een dispuut of ontbreekt het simpelweg aan de zin om te betalen? Tijdens een telefoongesprek kunnen er concrete afspraken gemaakt worden. Bijvoorbeeld over een betalingsregeling.

Ondanks dat de belactie wellicht het meest effectieve debiteurenbeheerinstrument is, zien wij dat er bij veel bedrijven niet altijd uitgaand gebeld wordt naar debiteuren. Soms omdat er geen tijd voor is maar vaker omdat het men het niet altijd even leuk vindt om achter het geld aan te bellen. We zien dan ook dat deze activiteit met regelmaat vooruitgeschoven wordt!

Bellen met debiteuren is een specialisme. Gelukkig kun je belacties als los instrument inkopen bij Florijn. Wij bellen dagelijks debiteuren na uit naam van onze klant. We geven onze klanten na afloop een kort terugkoppeling van het gesprek zodat zij het traject verder kunnen vervolgen.

Een belactie bestaat bij ons uit drie belpogingen waarin we:

  • Een concrete betalingstoezegging krijgen;
  • Een betalingsregeling afspreken (passend binnen het debiteurenbeleid van onze klant);
  • Een klacht kunnen registreren.

Het uitbesteden van de belacties kan zowel structureel als incidenteel. Bijvoorbeeld in het geval van zwangerschapsverlof, vakantie, langdurige ziekte of pieken in factuurstromen.

De kosten zijn afhankelijk van de wijze van aanlevering en het aantal belacties maar bewegen zich tussen de € 2,50 en € 7,00 per belactie.